BN Guna Taktik Kotor

22 04 2010

Kempen PRK Hulu Selangor nampaknya makin panas. Saya yang kat UTP ni pun tak senang duduk dibuatnya. Tinggal beberapa hari je lagi sebelum hari pengundian. BN yang berjanji takkan serang peribadi calon nampaknya telah mungkir janji.

Isu lama diungkit ungkit.Zaid Ibrahim pun mengakui masa muda dulu,memang dia khilaf minum arak. Dia tak malu nak mengaku. Dia kata dia dah taubat dan dah tak sentuh dah arak ni semua. Kenapa BN bising bising lagi? Tak de modal lain ke?Orang tu dah berubah lagi nak diungkit ungkit.

Umar Al Khattab dulu bukan setakat minum arak. Tapi bunuh anak hidup2 lagi. Tapi lepas dah masuk Islam dan bertaubat,Allah ampunkan dosa dia.Malah Nabi janjikan dia syurga lagi! UMNO macam la baik sangat. Baru baru ni Setiausaha Agong PAS, Datuk Mustafa Ali mendedahkan, semua mantan Perdana Menteri pernah minum arak.malah mereka turut terlibat dengan sekurang kurangnya tiga dosa iaitu rasuah,wanita dan judi. Harap kenyataan ini dapat dinafikan oleh Tun hari ini di UTP selepas syarahan perdana beliau.

UMNO tak layak la rasanya nak hentam orang macam Zaid dalam isu arak. Sebab pemimpin mereka pun ramai minum arak. Kilang arak terbesar di Filipina siapa beli?Lesen lesen perjudian yang semakin banyak sekarang ni siapa yang luluskan?Satu gunung genting diberi pada tauke cina untuk apa?Macam macam lagi lah.

Jadi BN nampaknya guna strategi yang akhirnya makan tuan.Setiap apa yang mereka kata semua makan diri. Gambar Hishamudin Hussein time muda muda dulu yang kelihatan meminum arak dah tersebar. Gambar Khairy Jamaludin depan botol2 arak pun tersebar.

Lim Kit Siang pun dah mengeluarkan cabaran buat  Najib,Muhyidin,Nazri Aziz,Khairy,Hishamudin dan Jamaludin Jarjis untuk menafikan mereka  pernah mengambil alkohol sebelum ini. Setakat ini tidak kedengaran satu pun dari mereka menjawap cabaran ini.

Bak kata Lim Kit Siang, kalaulah arak menjadi satu syarat, maka mesti separuh kerusi kabinet akan kosong pada waktu ini dan mungkin satu lagi pilihanraya kecil di Parlimen Rompin perlu diadakan dalam masa terdekat!

Harap cara berpolitik yang kotor macam ini boleh diubah. Sila tumpukan kepada perkara dasar. Tumpu isu rakyat.bukan isu kisah lampau calon yang dah berubah.Apapun, 65 ribu pengundi Hulu Selangor akan memberi jawapannya ahad ini.


Actions

Information

One response

22 04 2010
setiapadaPAS

Salam blogger utk zamankini….kehangatan kempen pilihanraya Hulu Selangor makin panas sehingga dapat dirasai penulis sendri…cube penulis tgk di sini http://msomelayu.blogspot.com/2010/04/kopi-pahi-dinihari.html
dapat dilihat disini bagaimana rapuhnye semangat setiakawan dalam PR sendiri…ap pendapat penulis??

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: