Kerajaan Sediakan 1.2 Juta Laptop Percuma Bagi Keluarga Dengan Pendapatan <RM3000 Dengan Syarat Langgan Jalur Lebar Dengan Telekom Malaysia Berhad (TM)

29 05 2010

Oleh MOHAMMAD YASIR JAAFAR

pengarang@utusan.com.my

JELEBU 28 Mei – Kerajaan akan mengagihkan sebanyak 1.2 juta komputer riba secara percuma kepada rakyat berpendapatan rendah dan juga pelajar sekiranya mereka melanggani pakej perkhidmatan jalur lebar dengan Telekom Malaysia Berhad (TM).

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, langkah itu merupakan sebahagian daripada Inisiatif Jalur Lebar Negara (NBI) yang bertujuan meluaskan penembusan akses jalur lebar kepada umum.

”Inisiatif pengagihan komputer berkenaan akan dijalankan secara berfasa iaitu bagi fasa pertama sebanyak 200,000 unit bakal diagihkan dan disasarkan selesai pada hujung tahun ini.

”Bagi fasa kedua pula, sebanyak 1 juta unit komputer berkenaan akan diagihkan dengan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM),” katanya pada sidang akhbar majlis Pelancaran Pakej Jalur Lebar dan NetBook Kos Rendah Terkini Untuk Isi Rumah Berpendapatan Rendah anjuran TM di sini hari ini.

Katanya, antara syarat dan golongan yang layak untuk mendapat pakej itu adalah mereka yang mempunyai pendapatan isi rumah tidak melebihi RM3,000 sebulan, pelajar sekolah dan institusi pengajian tinggi (IPT) termasuk ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK).

Jelasnya, setiap individu yang layak diwajibkan melanggan perkhidmatan jalur lebar dengan TM secara kontrak selama 24 bulan bagi memiliki komputer riba berkenaan.

”Sekiranya permohonan memiliki komputer itu berjaya, mereka diwajibkan membayar yuran langganan sebanyak RM38 sebulan selama dua tahun kepada TM.

”Lebih menarik, bagi pelajar sekolah, mereka hanya dikenakan yuran langganan sebanyak RM20 berbanding pakej yang ditawarkan kepada isi rumah iaitu sebanyak RM38.” katanya.

Dalam pada itu, Rais berkata, bagi memastikan kelancaran pengunaan pakej jalur lebar itu, TM sedang giat memasang Pusat Akses (AP) bagi meningkatkan isyarat penerimaan jalur lebar.

”Dengan wujudnya AP ini orang ramai boleh mengakses Wifi iaitu akses Internet tanpa wayar dengan radius sejauh dua kilometer dari pusat AP,” jelasnya.

Rais juga mencadangkan pakej berkenaan diberikan kepada semua pengamal media di seluruh negara sebagai langkah menghargai peranan media dalam menjalankan tugas mereka.

”Saya akan berbincang dengan SKMM untuk memberi komputer riba ini kepada semua pelapor media yang merupakan warganegara ini. Perkara ini akan dibincang dalam tempoh terdekat,” ujarnya.


Actions

Information

229 responses

30 05 2010
ahmad

assalam, saya harap dapat laptop ini dengan percuma untuk memudahkan kerja saya dalam pendidikan,saya sokong BN……..

14 09 2010
manje

assalamualikum..
sye pljr ipts amt memrlu laptop untk kerje dn assngment yg diberi,
ayh sye perdapatan dalan 1 ribu kebawah..
bley sye thu bagaimne mahu mohon????

17 02 2011
syahmi

datuk seri najib tun abdul razak saya harap sangat dapat laptop percuma kerana mudah untuk saya belajar dengan menggunakan internet…saya minta sangat jasa baik datuk…nanti pmr saya janji 9A!!!!please….

27 09 2011
safri

saya pelajar sekolah nak laptop 1 malaysia memudahkan saya mencari maklumat

19 04 2011
RaDy LDu

SYa MEMOHON AGAR SYA DPT LAPTOP…TLG LA.. HARAP2 PERMOHONAN SYA DPT D TLG…

5 06 2010
Mohd Faris

Tuan/Puan,

Assalamualaikum/Salam Sejahtera,saya ingin tahu macam mana nak memohon laptop percuma yang disediakan oleh kerajaan bagi keluarga dengan pendapatan <RM3000 Rakyat 1Malaysia "Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan". Harap memberikan jawapan.Hidup 1Malaysia

Terima Kasih.

22 09 2010
ponen

pakej ni akan dapat netbook bukan laptop….tapi fungsi nk seakan2 laptop la…..kena isi borang permohonan internet dulu la….spa nk bg lptop percuma 2….aku pon nak….

28 09 2010
agnes

Tuan/Puan,

Assalamualaikum/Salam Sejahtera,saya ingin tahu macam mana nak memohon laptop percuma yang disediakan oleh kerajaan bagi keluarga dengan pendapatan <RM3000 Rakyat 1Malaysia "Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan". Harap memberikan jawapan.Hidup 1Malaysia

Terima Kasih.

agnes 28/09/2010

6 01 2011
fatihah

assalamualaikum, saya nak tanya macam mana nak buat permohonan laptop percuma nie? tolong bagitahu yea……

1 07 2011
kmk single

mcm mane…kOe tekan je minta maaf…..

14 06 2010
Latuk

Aku dah mohon TM Netbook percuma tu. cara2 go ketikaakubosan.blogspot.com

26 07 2010
sylish

mcm mne nak mohon TM Network percuma tu ye?

17 06 2010
benaidilhay

salam.saya perlukan laptop untuk belajar di institut pengajian tinggi.jadi saya harap saya berpeluang memiliki sebuah laptop percuma. BN perintis negara!

22 06 2010
angie

adakah pelajar2 di Sarawak ini juga berpeluang untuk mendapat laptop percuma tersebut?

23 06 2010
zakiah hamid

hmm. mcm mana nk buat permohonan ?

25 06 2010
aminudin mat said

ape syarat2 lain utk daftar?
Bgaimana pula utk ibu bapa yg tdak brkerja tetap dan tidak mmpunyai slip gaji?

23 07 2010
amy

salam…nak tanya macam nak online untuk dapat laptop percuma nie….

22 09 2010
ponen

kat borang 2 ada tempat kena isi…..pemohon yang tidak mempunyai slip gaji…..cop jkk atau penghulu kg….

22 09 2010
ponen

kat borang 2 ada tempat kena isi…..pemohon yang tidak mempunyai slip gaji…..cop jkk atau penghulu kg….sya

25 06 2010
ahmad shalehisyam bin abdull rahman

pelajar yang celik IT adalah pemangkin generasi akan datang

26 06 2010
MANJUNG

macam mana nk dapatkan laptop percuma?

29 06 2010
adlina

salam..macam mana nak memohon laptop percuma? apa yang perlu dibuat?

30 06 2010
kuya haris

salam. nak tanya, macam mana nak dapatkan laptop percuma neh? perlu isi borang online ke?

2 07 2010
arif

ape syarat2 utk mendaftar???
dan bagaimana saya igin mendaftar??

4 07 2010
fiza

macam nk daftar

6 07 2010
Muhamad Fikri

macam mana nak dapatkan laptop percuma untuk pelajar

13 07 2010
as

bagaimana nak mohon.. apakah ciri2 yg layak? jika sy belajar di oum.. adakah layak bwh pakej pelajar university. pemohon yg black list boleh mohon? harap dpt jawapan segera. tq

1 07 2011
kmk single

kOe nie….Odoh lah…

14 07 2010
faezah

bagaimana nak dapatkan laptop percuma?saya pelajar ipta…harap dapat maklum dengan segera…

14 07 2010
jhimer

macam mana nak memohon laptop percuma untuk pelajar sekolah ??
daftar online ??

15 07 2010
Awang

Saya amat mnykong program ini kerna ia dpt membantu rakyat yg b’pndapatan rendah m’nikmatinya.Saya adalah salah seorg yg b’pndpt’n <3000 & mpunyai klrga . Apakh syrt2 lain yg dkna kn?.Saya ingin m'dptkan pakej pelajar untuk ank saya.

15 07 2010
A.ARyshandy

adakah pelajar menengah akan dapat lap top ini??
kalau ya,tolong bagi tahu cara-cara mendapatkannya….
send messenge at aris_lee27@yahoo.com.my

15 07 2010
nazarul anuar

bagaimana nak memohon?layak kah pelajar sklh menengah memohon?

22 07 2010
sha ahmad

saya pun nak juga..dah ramai yg dftar dan dah ramai yg dh dpt ke?ada lg ke peluang untuk kami?huhu..

22 07 2010
sha ahmad

yang mampu tu beli je la..huhu..bg peluang kat kami yg berpendapatan rendah ni…

23 07 2010
maznah

SY NAK MEMOHON LAPTOP DAN INTERNET SECARA PERCUMA,COZ SY DR GOLONGAN YG TDK MAMAPU?BLH BG TUNJUJ AJAR?

23 07 2010
qarlong

bagaimana nak dapat laptop percuma…apakah syarat2 lain yg diperlukan serta bagaimana mendapat borang permohonan..

23 07 2010
mohd fitri

saya mau tanya bila tarikh khusus penghantaran netbook 1 malaysia kepada pelajar menengah yg telah memohon?sila balas.terima kasih

26 07 2010
shah

tolg la bg cara2 nak dapatkn laptop prcma…kalau cuma bagi tahu ada laptop free tp rkyat tak tahu nk memohon,so tak ada guna lah..

27 07 2010
Hariz

Saye nie masih belajar d skolah menengah…tp lyk ke saye memohon…tlg jwb!!!

6 09 2010
faez

macam mana nak mohon permohonan notebook niee…and saye jgk masih belajar sekolah menengah….camner ..tolong jawb

29 07 2010
iqmalarief

kalau saya dapat laptop tu saya akan belajar menggunakan ia

29 07 2010
KAMAL

Hanya pelajar UNIVERSITI sahaja yang layak memohon….Kepada pelajar Universiti yang ingin memohon anda hanya perlu membawa salinan kad Perngenalan dan Kad Matrik Universiti anda…

30 07 2010
HAYATI RAFAIE

Saya hendak memohon LapTop Percuma 1 Malaysia memadangkan saya hanya bekerja sebagai Pekerja di Sektor Awan tapi hanya secara Kontrak tentu menjadi agak sukar untuk saya membeli Laptop memandangkan Pendapatan yang tidak seberapa.

1 08 2010
jiwa kacau

salam..
aku confuse skit tntg syaratnya ni..
“langgan jalur lebar dengan TM”
anyone can explain??

16 04 2011
jiwa cakau

bt pa confuse, biar saya terangkan… lggan jalur lebar ni mean tiap bulan kena byr la…lau x byr x dapat la kna tarik blik…ala biasa la politik…d sebalik pemberian ada keperluan n kpentigan tuk mereka sndiri..ckp rakyat didahulukan tapi pencapaian d utamakan,,cuba kmu fikir mna lebih penting utama ka atau didahulu…renung2 kan slogan malaysia itu yg tersirat n tersurat n yg ingin menarik hati rakyat….

4 08 2010
nur hidayati

macam mana nak daftar.?

5 08 2010
farah

macam mane nak bt permohonan ini…..

5 08 2010
aris

wah3… laju jer nak labtop free!!!!!

6 08 2010
arin

Saya sgt berminat untuk mendapatkan nya…tp bagaimana saya boleh mendapatkn maklumat dan juga cara2 untuk mendaftar…

8 08 2010
Nor Ashikin Bt. Ahmad Tarmizi

Assalamualaikum….mcmmn caranya saya nk daftar utk laptop percuma ni,saya hrp dpt penerangan lebih lanjut…Terima Kasih.

12 08 2010
siti marianie

salam…. kte asal dari kampong nak buat permohanan ni utuk adik saye. bapa kami tak mampu nak belikan kerana gaji bapa kami tidak mencukupi. diharaokan adik saye dapat mambuat permohanan ni memandangkan dia masih di alam persekolahan..

13 08 2010
Noor Ezzaty

Saya ingin memohon laptop 1 Malaysia ini,memandangkan saya adalah salah seorang pelajar IPT yang sangat memerlukan Laptop ini bagi memudahkan saya belajar dan membuat tugasan.ini kerana ibu bapa saya tidak mampu untuk mmbelinya kerana kesemua adik beradik masih bersekolah.Saya merupakan anak sulung daripada 4 orang adik beradik.

7 09 2010
arman

mcm mana nk daftar

14 08 2010
syafiq faizal

saye sokong 1 MALAYSIA.tapi saya hairan gaji bapa saye <3000 tapi name tidak tersenarai…harap prihatin

15 08 2010
jue

bagus utkgolongan berpendapatan rendah, yg x mampu utk memiliki laptop sendiri.skrg semua org pon bleh memiliki laptop..saye nak tahu, mcm mane care kite nak perkenalkan insentif nih pada penduduk2 kampung?atau sebagai permulaan, kepada ajk2 kampung..sbb saye rase kat sini ramai yg masih x sedar tentang keistimewaan yg kerajaan bagi nih…

16 08 2010
nurhikmah

macam mana hendak mendaftar?saya student secondary school nak memohon komputer percuma itu..saya pelajar kurang mampu dalam kewangan tetapi sekolah kami,setiap pelajar memerlukan komputer untuk membuat keja…huhu:(

17 08 2010
Sha

Assalamualaikum..mcm mane sy nk dptkn lapt0p free ni?sy pelajr matrikulasi dan sgt memerlukan lapt0p..bleh xsy dpt dlm masa trdekat ini?or dia memerlukan proses lama?sebab sy sngt memerlukanny untuk buat assigment..

21 08 2010
nisa

mcam mana nk daptkan netbook percuma? pendpatan isi rumah dari rm1000.. bapa saya tak bekerja kerana sakit buah pinggang.. harapan adenya netbook ni dapat meningkatkn prestasi pelajaran adik saya..

21 08 2010
udin

bagaimana saya hendak mendaftar ?

21 08 2010
khir

salam.saya ingin mohon lap top percuma.tapi sy xthu bgaimana caranya.

22 08 2010
miedya

sy ske sngt ad twaran cm ni tp sy terkilan gaji ayah saye <RM3000 tp sy xdpt….knpe???

23 08 2010
hanis

salam,

saya harap,saya dapat notebook itu untuk mempermudahkan lagi untuk saya membuat document,folio matapelajaran..tidak perlu lah saya bersusah payah pergi ke cc lagi..

terima kasih.

24 08 2010
tina

blh share ngn saya mcm mana hendak memohon netbook 1 malAYSIA///

22 09 2010
ponen

isi borang la….p la tm point kat tempat anda….amik pen….isi la…..bukan kna duit pon…..

24 08 2010
lieo

kat skola saya ramai pelajar dah dpt laptop percuma.Malangnya saya perhatikan ramai pelajar menggunakannya utk main game,main lagu2 dlm kelas.laptop dibawa masuk kelas,serupa handphe fungsinya.perlu ada garis panduan penggunaanya di sekolah.Bila boleh guna,di mana nak guna.jika ada link wifi ,saya rasa 60peratus masa mereka di hadapan laptop kelak.kwn2 yg tak dpt laptop pun akan tumpang sekaki terutama pelajar asrama.kerja rumah tak buat,ulangkaji tak buat.main facebook etc.Ada pro n kontra pemberian laptop ini kpd pelajar sekolah.Apa yg penting keluarkan satu pekeliling atau garis panduan penggunaanya di sekolah.

26 08 2010
Pengguna

Laptop/notebook percuma

26 08 2010
dhivagar

Tuan / Puan,

Salam Sejahtera,saya ingin tahu macam mana nak memohon laptop percuma yang disediakan oleh kerajaan bagi keluarga dengan pendapatan <RM3000.Saya dari keluarga yang kurang berkemampuan.Apakah syarat-syarat lain yang diperlukan serta bagaimana mendapat borang permohonan?Harap dapat maklum dan penerangan lebih lanjut dengan segera.

Terima Kasih.

27 08 2010
hazrul

Salam,sya nk tahu mcm mane nk mohon,tq kerajaan malaysia

27 08 2010
aiman syafiq

assalamualaikum….macam mana nak dapatkan laptop percuma itu?????
apa syarat untuk mendapatkannya????
boleh tolong jelaskan…

27 08 2010
syahir

pembhagian lptop secara percuma kpd rakyat adlah satu langkah yg bijak utk mnjamin masyrkat yg celik IT, tp, bgaimana cara utk mmperolehinya?

1 09 2010
hazwani

salam. saya ingin mengetahui mcm ane cara utk membuat permohonan utk mndaptkn laptop percuma 1malaysia ni..

6 09 2010
mark anthony

Salam 1 Malaysia , macam mane nak mohon ?

22 09 2010
ponen

isi borang

10 09 2010
najiha

gimik je lebih nak tolong orang miskin.
Yang dapat orang orang dia je. harap maaf

10 09 2010
najiha

aku tak puas hati ni, orang betul betul perlukan guna laptop tapi tak tau caranya. kalau betul nak tolong orang miskin mestilah permudahkan cara untuk dapatkan laptop percuma tanpa kompromi.

10 09 2010
najiha

sesiapa dah berjaya dapat laptop percuma tu sila beri tahu saya.

11 09 2010
saxmydix

sape2 yg na laptop free nih kne lggan pakej streamyx 1malaysia.. pling murah RM38 sblan.. so,kontrak dua thun.. bkn leh dpt gtu je.. bce la kt ats 2..

13 09 2010
Rosdi bin Ghani

permohonan laptop percuma

18 09 2010
AZRIN BIN AZHAR

sy ingin memohon komputer riba 1 malaysia, ini kerana ayah sy tidak berkemampuan, ayah sy hanya berpendapatan bawah RM 1000. sy mohon keprihatinan pihak tuan,
sy AZRIN BIN AZHAR
umur 17tahun

18 09 2010
SYAQREENA BINTI AZHAR

sy ingin memohon komputer riba 1 malaysia, ini kerana ayah sy tidak berkemampuan, ayah sy hanya berpendapatan bawah RM 1000. sy mohon keprihatinan pihak tuan,
sy SYAQREENA BINTI AZHAR
umur 15tahun

19 09 2010
misah ingok

macamana nak dapat laptop percuma?

21 09 2010
norlina j

assalamualaikum dan salam 1 malaysia. saya norlina binti johari pelajar sekiolah menengah st thomas kuching sarawak tingkatan 6 ingin memohon laptop percuma 1 malaysia .untuk kerja dan assingment yang diberikan diberikan ….diharap permohonan saya ini dipertimbangkan oleh pihak dato/datin/tuan dan puan..sekian terima kasih

21 09 2010
mohd farith amzar bin said

assalamualaikum dan salam 1 malaysia.. saya mohammad farith amzar bin said pelajar tingkatan 4 di Sekolah Menengah Tun Abang Haji Openg.Petra Jaya Kuching Sarawak memohon komputer riba 1 Malaysia secara percuma.. ibubapa saya dalam kalangan warga kurang mampu… bapa saya bekerja sebagai seorang peniaga secara kecil-kecilan yang jumlah pendapatan kurang daripda 2 ribu… ibu bapa saya turut menampung 2 lagi adik saya yang masih bersekolah…. jadi diharap pihak yang berkenaan dapat mempertimbangkan permohonan saya… wasalam…

21 09 2010
visiter

cam ne nak dapat kan tu ah…??? mana mau daftar???

22 09 2010
Rosdi bin Ghani

Bagaimana nak mohon laptop percuma…seorang guru perlukan untuk kegunaan harian

22 09 2010
yanPRA-U

permohonanan laptop percuma bagi memudahkan kami sebagai student tingkatan 6 membuat assignment dengan mudah,,,,
terima kasih

26 09 2010
Arham

I really in need of a laptop right now for my studies, but I just dont know how and where to get the slip from. reply please thank you.

27 09 2010
amirul

ada tarikh tutup tak?

27 09 2010
saya

bilakah tarikh tutup?

28 09 2010
agnes

Tuan / Puan,

Salam Sejahtera,saya ingin tahu macam mana nak memohon laptop percuma yang disediakan oleh kerajaan bagi keluarga dengan pendapatan <RM3000.Saya dari keluarga yang kurang berkemampuan.Apakah syarat-syarat lain yang diperlukan serta bagaimana mendapat borang permohonan?Harap dapat maklum dan penerangan lebih lanjut dengan segera.

Terima Kasih.

28 09 2010
sempoi

macamana nak dapat laptop percuma? dan ape kh syarat2 dan kelayakan untuk memohon, dan brapa lama permohonan akan diluluskan.

1 10 2010
mohd shahnoorafdallizman

macam mana saya nak buat permohonan notebook?sdang kn saya blajar di giatmara jelebu,saya memerlukannya untuk menyimpan maklumat-maklumat untuk saya buat buku log semasa saya praktikal.saya sokong 1MALAYSIA.SILA BALAS YA.TERIMA KASIH.

3 10 2010
emylia

assalamualaikum,sy pljar ipts,sy ingin memohon laptop utk kemudahan membuat presentation dan assignment.taraf hidup sy rendah dan jga pendapatan keluarga sy tdak mencukupi untuk membeli laptop..so sy berharap pihak kerajaan dapat membantu dan mempertimbangkan permohonan sy ini.

sekian,wasalam.

4 10 2010
shaazra aznizanbt kasmani

Bagaimana nak daftar??

4 10 2010
zaini bt. arshad

salam….sy ingin bertanya…bagaimana cara untuk memohon laptop percuma ini bg anak sy yg masih blajar…memandang kan sy berpendapatan rendah… tambahan pula pendidikan anak-anak sekarang semuanya memerlukan mereka menggunakan komputer..sy juga tidak menggunakan perkhidmatan tm…..hanya menggunakan telefon bimbit…jadi adakah sy berpeluang untuk mendapatkan sebuah laptop percuma yg disumbangkan oleh pihak kerajaan ini?sy amat berharap sy dpt menjadi slh seorang pemohon bertuah demi kepentingan pendidikan anak-anak sy..terima kasih malaysia….

5 10 2010
wan hasrul

salam 1 malaysia ..mcm mne nk m’mohon utk mndptkn netbook 1 malaysia tu?

6 10 2010
RAZ

salam 1 malaysia….bagaimana klau sbelum ni dah ada yg langgan jalur lebar ngan celcom,maxis bleh dapat netbook percuma ka???

6 10 2010
ina

adekah mmg diwajibkan untuk melanggan jalur lebar dengan TM?

7 10 2010
eone28

cmmane ew nk dapatkan laptop percuma tu?harap mana2 phak bleh tlong.sstengah skolah dh dpt.tp kami di kwsn batu kurau x lagi…..harap leh tolong.jasa baik tuan puan amat d harapkan…

7 10 2010
ilani

saya harap sgt dpt laptop kerana ayah tak berkmampuan utk memblinya ….
lgpun gajinya pun ckp utk kperluan shj….

7 10 2010
ilani

saya harap sgt dpt laptop kerana ayah tak berkmampuan utk memblinya …

7 10 2010
ilani

secara jujurnye saya perlukan komputer riba

8 10 2010
danasilan

besnya…

19 10 2010
nurshakirin

saya seorang pelajar berumur 16 tahun.
saya sngat memerlukan komputer riba.
macam mane cara-cara untuk dapat kan komputer riba percuma tu?

19 10 2010
zack

assalamualaikum….macam mana nak dapatkan laptop percuma itu?????
apa syarat untuk mendapatkannya????
boleh tolong jelaskan…

7 02 2011
syafiq

sy seorang pelajar hendak memohon netbookpercuma.sy seorang pelajar yg miskindan yatim

21 10 2010
najib

assalamualaikum WBT…… saya nak tanya tentang permohonan laptop 1Malaysia???? macam mana caranya? saya betul-betul memerlukannya. jikalau sesiapa tahu boleh hubungi/sms saya di talian 012-6208570 najib

7 01 2011
faruq kamal

ada dpt ke yop???

26 10 2010
nazirul mubin

salam,macam mana ingin membuat permohonan laptop percuma ini?

16 01 2011
nik muhammad adam

ko pun mohon jugaj???

27 10 2010
syuhada

mcm mane nak mohon…

31 10 2010
fuaddis

sy nk buat permohonan netbook

2 11 2010
eqa

saya nak mohon juga tapi macam mana

2 11 2010
Vani

Salam 1 Malaysia,saya ingin tahu macam mana nak memohon laptop percuma yang disediakan oleh kerajaan bagi keluarga dengan pendapatan <RM3000.Saya dari keluarga yang kurang berkemampuan.Apakah syarat-syarat lain yang diperlukan serta bagaimana mendapat borang permohonan?Harap dapat maklum dan penerangan lebih lanjut dengan segera.

Terima Kasih.

2 11 2010
Faris

Kalau mohon streamyx RM20 untuk pelajar sekolah dapat laptop tak?

4 11 2010
ainatun nadrah

slm..sye ingin mmhon laptop percuma..mcm mne hendak mmhonnye ye?bleh beri tahu..

9 11 2010
nisa

mcm mna nk dpt laptop percuma…kluarga tidak berkemampuan untuk mmbeli laptop..

10 11 2010
hidayah

salam… saye seorang pelajar IPT. saye mempunyai seorang kawan yang susah.Dia tidak mampu membeli komputer riba disebabkan kesempitan hidup. Jadi bagaimana ingin memohon komputer riba tersebut bagi meringankan beban beliau??

11 11 2010
Noor Apiza

saya pun nak tau bagaimanakah caranya untuk saya mohon laptop percuma tu. Nak beli tu memang boleh tapi kalau dah ada yang free ok juga sebab duit yang ada boleh spent untuk sekolah anak.

11 11 2010
Muhd Allif

macam mane nak mohon nie

15 11 2010
Zarul

mcm mane kerajaan mengagihkan laptop percuma ni…ada pelajar yang kaya pun dapat…saya harap pihak kerajaan buat siasatan di sek.men.keb dang anum merlimau,melaka..

18 11 2010
syahmi

saye nk tau mcm mne nk mohon?
dan saye tak phm dngn jalur lebar(TM)

19 11 2010
ganthi

saya berminat untuk dapat laptop 1malaysia untuk belajar anak saya.saya tidak duit untuk beli laptop.saya orang miskin.

21 11 2010
Sidang Pemerhati

ceh? ni ke artikel panas? copy paste? ceh

22 11 2010
Zain B Sham

Senang je…Kalau nk mohon Laptop FREE tu kena isi borang le… Borang tu boleh dapat kat mane-mane kedai runcit………….

24 11 2010
zue

saya pun ingin memohon laptop percuma…
saya merupakan pelajar di maktab perguruan. tolong inform saya cara2 nk apply…
terima kasih

25 11 2010
Fatimah

Mcmana nk dpt bendani scara prcuma????
Saya pelanggan strymix….
pndapatan x sampai RM3000….

26 11 2010
manja iman

sya belajar dalam bidang kursus komputer tetapi oleh kerana keluarga sya tidak mampu untuk membeli liptop buat sya,kerana sya tinggal dengan ibu sya sahaja.hanya pendapatan sebagai penoreh getah sebanyak 500 sebulan.sya ingin tahu bagaiman hendak memohon untuk mendapatkan liptop percuma ini?

2 12 2010
ahmad hanif bin mohamad khidzir

salam 1 belia 1 malaysia…
sye nk tnye larh.. cm ne nk dptkn lapyop 1 malaysia nie…???
sye amt memerlukan untuk mmbuat tugasan yg diberikan pensyarah…

2 12 2010
Muhammad Afefi

Salam…saya nak dapatkan notebook tu?tp macam mane nak dapatknnye?

5 12 2010
zai erma binti zainalabidin

assalammualaikum.. diharapkan budi bicara pihak kerajaan dapat membantu saya. saya berasal daripada keluarga yang susah. saya ingin mendapatkan komputer percuma untuk belajar dan untuk kegunaan adik-adik saya. ayah saya tidak berpendapatan tinggi dan tidak mempunyai kerja tetap. keluarga saya cuma mengharap pndapatan dari emak saya sahaja. pendapatan emak saya sebulan kurang daripada RM1000. diharapkan pihak kerajaan sudi membantu saya. terima kasih.

6 12 2010
zurien

saya mahu bertanya macam mana hendak mendapatkan
laptop free tu???saya kurang mampu untuk memilikinya..
bapa saya tidak mampu untuk membelinya..tolong saya
untuk mendapatkan nya…

9 12 2010
thivakaran

saya pelajar ting 3 boleh saya tahu macam mana boleh saya dapat laptop

15 12 2010
faiz

salam1 malaysia.boleh saya mohon notebook 1 malaysia?

16 12 2010
boy

kami sebagai golongan pengangurpun sama semua pemohon perkerjaan semua memerlukan onlaen tak ada lep top tak dapat nak mohon kerja..nak info perkerjaan perlu tiap2 hari..memang banyak cc tapi susah kalau tak ada masa.kmk pengangur pun perlukan lep top bukan hanya pelajar…haraf2 kerjaan dapat memberi perhkhidmatan untuk golongan pengagur..kami pengurpun satu malaysia juga

1 01 2011
wardah abdul wahid

saya seorang pelajar tingkatan 5…anak kepada seong pengawal keselamatan yg bergaji RM850.00…macam mana nak memohon…sedangkan di universiti komputer merupakan keperluan asas pelajar….

1 01 2011
aslam mahsyar

saya pelajar tingkatan 2….ayah saya bergaji RM850.00…macam mane nak pohon???

1 01 2011
wardah abdul wahid

saya pelajar t5….ayah saya bergaji RM 850.00…macam mane nak pohon??????saya sangat memerlukan laptop….sila hubungi saya dio 0175906183

1 01 2011
aslam mahsyar abdul wahid

saya pelajar t2….ayah saya bergaji RM 850.00..macam mane nak pohon?

3 01 2011
Iemaniza

askm…macamane nk mohon ni ye

5 01 2011
KHAIRIL

bagaimana saya ingin memohon komputer riba ini?

7 01 2011
faruq kamal

assalam.kum…sy ni plajar giatmara Parit,Perak Darul Ridzuan mmrlukan lptop ni,so ape yg prlu sy lakukan utk dpt lptop ni?motif sy utk dptkn lptop ni utk snang sy buat keje assgment yg ckgu beri…sy amat mmrlukan lptop 1malaysia ni…harap anda semua bagitau mcm mna nk dptkn lptop ni…harap ada mklum blas…

7 01 2011
faruq kamal

assalam.kum…ada lagi ke tawaran lptop 1malaysia ni??kalau ada bagi tau scara elok elok,sy amat mmrlukan nye…kluarga sy bkn drpd org brada..sy nk smbung blaja di giatmara dn prlu mmliki laptop ni utk mmbuat krja krja yg ckgu beri nnti…kalau ada boleh hubungi nmbor sy di talian 0175182214…

8 01 2011
mie

Akum…sy salah seorang pejawat awam kerajaan yang berpendapatan rendah di bawah RM 3000 sebulan.besar hajat kiranya laptop ni jadi milik mampu sy untuk pembelajaran anak-anak.

8 01 2011
mie

Sila email kn cara bgaimana nk dpt kan laptop 1 malaysia ni..tma ksh.

13 01 2011
11111

semua malay yang perlukan komputer riba…
x macam cina…sendiri kerja…sendiri beli…
malaysia malay suckssss..

15 01 2011
nik muhammad adam

saya harap pihak tuan dapat membantu saya dalam permohonan ini kerana,pada tahun ini,saya form 3,so banyak kerja kursus yg perlu d buat!!!!!

15 01 2011
nik muhammad adam

mcm mne nk buat permohonan ini?

16 01 2011
nik muhammad adam

saya harap,pihak tuan dsapat membantu saya untuk mendapat kan netbook ini~!!!!!!

16 01 2011
nik muhammad adam

saya harap,pihak tuan dapat membantu saya untuk mendapat kan netbook ini~!!!!!!

17 01 2011
saiful

saya memeng dah melanggan jalur lebae dari tm,adakah layak saya memohon untuk mendapat laptop,dan bagaiman nak memohon?

17 01 2011
saiful

saya memang dah melanggan jalur lebar dari tm,adakah saya layak memohon untuk mendapatkan laptop,pendapatan bawah rm 3000.bagaimana cara nak memohon?

17 01 2011
muhd abdul jalal bin abdullah

saya ingin memohon laptop 1 malaysia kerana bapa saya berpendapatan rm500.oleh sebab itu lah saya tak mampu untuk membeli laptop.bapa saya bekerja sebagai buruh.alamat saya no13 kg permatang duku 82210 benut pontian johor.saya berharap sangat permohonan saya di terima dan tuan dapat membacanya.

18 01 2011
mizu

SAYA INGIN MEMOHON NETBOOK UNTUK MENCARI MAKLUMAT….GAJI AYAH SAYA BWH RM1000 …PERSOALAN NYE MENGAPE ORANG YANG MELEBIH GAJI RM3000 DAN TIDAK MEMPUNYAI ANK PUN MENDAPAT NETBOOK INI…??????? SEDANGKAN SAYA YANG MEMPUNYAI RAMAI ADIK – BERADIK TIDAK DAPAT NETBOOK TERSEBUT…TOLONG JELAS KAN NYE…

28 01 2011
syafiq

tuan,puan

bagai mana saya mahu memohon laptop percuma 1malaysia?

4 02 2011
sebastian michaelis@mozza mikkaill

erm..assalamekom…erm ok..boleh tanya?
bagaimana hendak membuat permohonan untuk memohon laptop percuma serta pemasangan jalur lebar kepada pelajar sekolah menengah?
saya berada di sabah,dan susah hendak membuat permohonan..so sila beri panduan bagaimana hendak memohon bagi rakyat sebelah sabah dan sarawak.tq

5 02 2011
raj

macam mana cara untuk mendapatkan laptop percuma tm……..sy amat hargai maklum balas pihak tuan…..

8 02 2011
khairul

tak dapat pun.rugi tul

11 02 2011
nur atikah

Saya adalah pelajar IPTS. Baru2 ini saya telah ke TM di Alor Star untuk memohon tapi staff di TM mengatakan bahawa promosi untuk laptop telah tamat. tetapi kawan saya boleh pulak dapat laptop 2.

12 02 2011
khen dee

saya ingin memohon 1 laptop tak?

14 02 2011
najwa syafikah

harap kerajaan pertimbangkan balik pasal nie….
tidak adil…
setengah sekolah ad yang boleh semua pelajar..
tapi knapa skolah saya pilih2 orang………

18 02 2011
iwan

sya dpat laptop tsebut dri cikgu skola sya…..ttpi hrga lngganan jlur lebarnya rm 25 pal….

22 02 2011
MUHAMMAD TARMIZI

SAYA NAK JUGA……I LIKE BN……….

25 02 2011
norlia

saya perlu laptop juga untuk anak2 saya belajar. saya rasa wajib ada setiap keluarga 1 laptop.

27 02 2011
aiman

tahun lepas sebelum pilihan raya kat batu sapi kerajaan janji nak bagi 200 biji netbook kat SMK BATU SAPI SANDAKAN tapi sampai sekarang x pandai ditunaikan..

TOLONG JELASKAN!!

27 02 2011
aiman

tahun lepas sebelum pilihan raya kat batu sapi kerajaan janji nak bagi 200 biji netbook kat SMK BATU SAPI SANDAKAN tapi sampai sekarang x pandai ditunaikan..

TOLONG JELASKAN!!

email kan kat (aku.paluy90@gmail.com)

8 03 2011
ashjkin

saya student yang betul-betul memerlukan laptop ini …..bagaimana saya boleh mendapatkannya?

9 03 2011
muhammad al-hanif bin abd awal

bagaimana nak dapat laptop percuma

12 03 2011
yuyun

saya yuyun binti agussalim ingin sangat mendapat laptop 1 malaysia…..saya harap kerajaan dapat meluluskan pemohonan saya ini….nie nmbr tlefon saya 0135467188

12 03 2011
Muhd Azhan Fikri

agk2 bile dpt computer ini….

15 03 2011
nor hidayah binti abdullah

Saya seorang pelajar sekolah sains,saya ingin memohon untuk memiliki laptop percuma tersebut.Tambahan lagi,pendapatan ahli keluarga saya tidak melebihi seribu ke atas.Saya amat memerlukannya untuk melaksanakan kerja sekolah yang diberi oleh guru,kadang-kadang saya terpaksa menghabiskan wang perbelanjaan sekolah untuk pergi ke pusat komputer.Rumah saya jauh dari pekan dan ini lagi menyukarkan saya untuk ke sana.

16 03 2011
yusni

assalamualaikum. saya ingin memohon laptop percuma tu tapi bagaimana ya. pendaptan isi rumah saya tak mencukupi untuk membeli laptop sendiri. tolong bagitau ya.

21 03 2011
shuhada

sya nurul,sya sgt2 memerlukan laptop @notebook untuk membuat asgment.sye pelajr ipts,ayh sya tidak mampu kerana adik beradik msih belajar.ni no tel sy 0163435941

26 03 2011
fAS

knp kawasan tmpat sya tidak ada line jalur lebar? dan kenapa saya tidak dapat notebook??
rakan saya seperti saya juga anak felda dan peneroka tapi mereka dapat komputer setiap rumah sebiji sedangkan saya tidak dapat…

27 03 2011
Afik

nak tanya cam mana sy na ambil komputer percuma ini?
sy orang susah, pelajar ILP, boleh ker sy dapat, pinjaman PTPN x da sedia kan…
karap maklum…

30 03 2011
mohd omar afiq

hye, saya pelajar ILP Selandar,Melaka, tempat saya xsedia kan program laptop percuma, tetapi kami pelajar komputer,sy ank orang susah dan x mampu nak membelinya, pinjaman x di sediakan…
harap maklum segera….
oma_56@yahoo.com
012-2284436

8 04 2011
via

macam mana nak minta bantuan laptop?
saya perlukan bantuan dalam pelajaran saya..
keluarga saya tidak mampu..

8 04 2011
TYQAH TEE

sye plaja pra-u,ank guru..pndptan ayh 3000-4000..tp tanggungan ramai..adek2 brdek 6 owng..ad y kata,anak guru x dpt??btl kee???asal plak??bkan kh guru bkhdmat 2k ngra??

10 04 2011
siti fatihah binti faudzi

assalamualaikum, saya merupakan anak yatim dan ibu saya berpendapatan rendah. saya baru sahaja ditawarkan masuk ke pusat pengajian tinggi. sekarang saya mempunyai kesulitan untuk membuat assignment. bagaimana caranya untuk saya memohon komputer riba percuma ini, tolong bantu, terima kasih

11 04 2011
nas

mcm mana nak mohon, sy pun nak sangat sbb nak belajar jugak

13 04 2011
iwan

yesssssssss…akhirnya aq dpt juga…trima ksih bn !!!!!!

15 04 2011
Alcorrey Alex

saya amat memerlukan laptop untuk belajar,tetapi keluarga saya tak mampu,ibu saya sahaja yang tangung keluarga,nak buat macam mana kan,di sekolah nama saya dah tersenarai untuk dapat laptop percuma tapi kemarin sekolah nak buat tapisan atas pelajar yang tersenarai.Saya pun tak tahu dapatkah tak…

20 04 2011
faezzah

sy ada 7 org adik beradik,ayah cuma bekerja sebagai askar. sy berharap sangat kalau dapat diberikan sebuah notebook.. sy ingin menggunakannya utk menyiapkan pelbagai kerja. tolong lah luluskan permohonan sy..

20 04 2011
faezzah

tlg lah luluskan permohonan sy.. sy amat memerlukan notebook ini..(0177490164) tlg lah sy..harap bn pertimbangkan..

22 04 2011
george ebbie

i want 1 malaysia laptop::))TQ

23 04 2011
penyiasat serendah

mcm mane nk dapat notebook 1 malaysia percuma…

24 04 2011
izzati

mcm mne nak mohon TM Network percuma tu ye?

25 04 2011
Ching

Sy ingin mem0h0n komputer percuma itu menyempurnakan esei m0ral. .

25 04 2011
lyn

sya ingin memohon laptop 1 malaysia untuk pgajiaan sya di U.Linton dalam kos HND Graphic design… bapa saya berpendapatan seribu sebulan… beliau tidak mampu membeli laptop kerana bapa sya mempunyai tanggungan yang rmai…. diharap sya terpilih untuk mendapat laptop percuma ini,,,, terma kasih

25 04 2011
lyn

saya yg brnama nurul shazlinna binti mohd salim, ingin memohon laptop percuma untuk pengajian saya di universiti linton.. saya membuat permohonan ini di sebabkn saya mengalami kesukaran untuk membuat assigment,, hal ini kerana keluarga saya tidak mampu untuk membeli laptop untuk saya.. saya harap pemohonan saya berjaya,, sekian terima kasih.

25 04 2011
faezzah abd wahab

tlg la pertimbang kan kluarga yg tdk mampu dan layak mndapatkannya……jgn plih sembarangan..tlg!!!!!!!!!!!!!!!!!!

25 04 2011
kankuro

tolong,!!!!!ape yg kite nk wat….ny????

26 04 2011
jycheen

saya seorang pelajar smk tamparuli.Nama saya jycheen,saya ingin memohon laptop@notebook,untuk membuat kerja-kerja rumah atau folio yg ingn di buat yang memerlukan penggunaan laptop. Keluarga saya tidak mampu untuk membeli laptop.Pada hari jumaat bersamaan 29.04.2011 ini sekolah saya akan mengagihkan laptop kepada pelajar tetapi nama saya tidak tersenarai dalam pengagihan tersebut.Oleh yang demikian saya berasa sangat kecewa sebab saya tidak dapat,kawan-kawan saya pula kebanyakannya dapat. Cikgu memberitahu saya bahawa setiap keluarga akan mendapat 1 laptop tetapi kenapa saya tidak dapat sedangkan pelajar yang lain dan ibu bapa mereka berpendapatan lebih dari rm1000 dapat. saya berharap agar pihak kerajaan dapat membantu saya.sekian dan terima kasih. Saya meminta maaf jika terkasar bahasa. PLEASE

26 04 2011
jycheen

ini nombor telefon saya 0148524607

23 06 2011
shafiq

macam mana hendak memohom computer 1 malaysia?

23 06 2011
nur lina

asalamualaikum,,saye telah m’dapat keputusan cemerlang dalam ppriksaan pmr tahun lepas..saya ingin mmperolehi laptop 1malaysia scara percuma agar ia akn mmudahkn lagi proses pmbelajaran saya,,tambahan pula,,pendapatan keluarga saya hanya d’bawah 2500,,saya ingin mengetahui apakh lagi syarat yang perlu ade untuk mendapatkannya…sekian,t.q

23 06 2011
Fara Capital F

Saya Nur Farahanum binti Osman, saya pelajar dari sekolah SMK kulai besar..Saya ingin memohon laptop@notebook 1 Malaysia, kerana ingin memudahkan kerja saya untuk melakukan kerja-kerja sekolah dan kursus.saya mempinyai ramai adik beradik dan ibu bapa saya tidak mampu untuk membeli laptop.untuk saya dan adik beradik saya. Hari ini cikgu memberi borang pemohonan kepada kawan -kawan saya, Cikgu saya cakap pelajar yang bertuah jer yang dapat borang itu.Saya amat kecewa bila nama saya tidak mendapat borang pemohonan notebook 1 Malaysia.

24 06 2011
awon

sya harap pemberian laptop ini dpt diberikan secara percuma dan tdk pilih kasih..kerana ada sebilangan pelajar tdk mampu mempunyai laptop tdk diberikan…harap masalah ini dipertimbangkan…

25 06 2011
iqbal

saye sdh sek 2 thn tetapi tk dpt2 juge laptop 1malaysia,tapi bapak saye gajinye 900 kebawah saye org yg sederhana.

25 06 2011
iqbal

ini no pon saye 0169401625

26 06 2011
norazween bt zainal abidin

saya juge ingin mndaptkan laptop/notebook percuma kerana mudah membuat kerja yg tertentu..ayh saya sudah bersara dan ibu saya suri rumh tangga..saya amat memerlukannya.. kerana saya tidak mahu menyushkan ibu bapa saya yg asyik mengeluarkn duit dengan sush payah hanya untuk pembelajaran saya..no tepon saya(0146251607)

27 06 2011
norazween bt zainal abidin

macm mana nak mhon laptop percuma???

29 06 2011
azzamudin

Assalamualaikum…….Datuk saya ingin meminta datuk supaya mengagihkan laptop/netbook 1 malaysia kepada murid smk sungai besi,desa tasik,kuala lumpur.kerana murid sungai besi menginginkan laptop/netbook supaya dapat belajar dengan mudah dan senang mengekses internet dengan mudah……….jasa datuk amat dikenang hingga sepanjang hayat….

1 07 2011
lya delonge

assalamulaikum ,,..
saya zalya dari kedah, saya ingin memohon notebook ,
saya dari sekolah smk seri badong ,..
saya berharap sgt2 permintaan saya tercapai,,.
dengan notebook saya lebih senang nk belajar,,.
pada tahun hadapan saya aknn menduduki pmr ,.
saya permintaaan saya dapat dipertimbangkan,,.

1 07 2011
lya delonge

ini n0mb0r hp saya
0147458310

1 07 2011
suriani yusof

mcm mne nak dpt notebook ni?????keluarga sya berpndptn rndah ……saya nak notebook tu,tlong lah bgi……

1 07 2011
Mohd

sye berhrp sye dpt laptop nie . . kerana gaji ayh sye tdak mencukupi dan sye ank bongsu drpda 9 org adik-brdik . . bgaimane nak dpt laptop nie . . ?

2 07 2011
nad

mcm mane cre nk memohon netbook 1malaysia ni………tlglah keluarga saya susah……..

3 07 2011
aiman hamzah

slm..saya harap sgt nak dpt laptop 1 malaysia nie..bb sy msh bljr n nak kena taip kerja tuk folio..nak pegi cyber byr rm2 sejam tu pn bgs kalo dpt siap dlm sejam..kita bkn ny dr karga yg mampu..so harap sgt2 dpt laptop nie bb ary tue kat krjaan dah janji nak bg kat skola sya..tp smpai skrang x bg2 lagy..skola lain plak yg dapat..saya skola dkt SMK BATU SAPI SANDAKAN..

4 07 2011
ari

npe mesti nk langgan tm jalur lebar baru dpt notebook……spatutnye gaji yg bwh 3000 yg dpt……

5 07 2011
yana

asalamualaikum,,
bagus juga kerajaan buat begitu,,untuk kebaikan rakyat,
tapi biar pada dapat pada kelaurga yang berpendapatan rendah sahaja,,
terima kasihh.

5 07 2011
mangsa

kata netbook free tapi bulan2 kena bayar.suruh langgan internet tapi internet x dok.tapi keno bayar jugak

17 08 2011
Manje

Sy nk tny cm ner nk mohon notebook pcume . .tak kan owg yg blajar je ley mohon bg yg bkerje ta ley mmohon ke. . . Tp sy nk sgt notebook pcume to sume sdara2 sy ad just sy je ta de notebook. . .

19 08 2011
nana

mcam mane nk memohon netbook 1malaysia..???sya berhasrat untuk menyambung pelajaran,,tp memerlukan kos yg banyak..nak gne netbook…saya dri kalangan golongan org miskin..ini kerana ibu saya sakit manakala ayah saya sudah tiada..sementara menunggu sambung belajar saya berkerja sambilan..

29 08 2011
John Bhee

Pada pendapat saya, sepatutnya pengagihan Notebook 1Malaysia ni harus ikut kuota satu-satu kaum. Cam kaum di Sarawak, majoriti anak2 bumiputera lah yang ibupaba mereka tergolong dalam pendapatan di bawah 3000 isi rumah. Kalau kita perhalusi betul-betul ada sesetengah orang walaupun tidak makan gaji seperti orang yang bekerja dengan kerajaan yang mana pada hujung bulan ada terima ‘payslip gaji’, tetapi sebenarnya golongan yang tak makan gaji dengan kerajaan lah yang sebenarnya lebih mampu dari orang yang makan gaji dengan kerajaan. Oleh itu kalau nak agihkan secara percuma Notebook 1Malaysia tu kena la agih betul-betul….Cam pengagihan Notebook 1Malaysia kat sekolah anak saya di SMK Bandar Sibu, Ulu Nansang, Sibu, Sarawak…..majoriti yang dapat notebook tersebut adalah anak-anak golongan yang mana ibubapa mereka boleh dikatakan lebih daripada mampu. Mengapa anak-anak mereka ini dapat notebook tersebut…..oleh kerana dalam rekod di sekolah, ibubapa mereka bekerja sendiri…….x da punca pendapatan….kebiasaanya anak-anak orang yang kerja dengan kerajaan lah yang akan menjadi mangsa ketirisan pengagihan tersebut…..mengapa????…kerana ibubapa mereka ada ‘payslip gaji’……walaupun pada hakikatnya anak-anak tersebut punya ibubapa yang bekerja dengan kerajaan hanya sebagai tukang kebun @ tukang masak di sekolah sahaja @pun cuma kerani biasa sahaja….Jadi saya berpendapat bahawa sasaran sebenar pengagihan notebook 1Malaysia tersebut x mencapai sasaran yang sebenarnya……Kaji dan selidiki lah….

29 12 2011
mat zainol bin johari

saya gaji bersih boleh tahan juga tetapi dibawah RM3000.00 saya berharap cuba lihat gaji bersih saya di bawah RM600.00 sahaja.anak tiga isteri tak berkerja macam mana tak layak kah.saya harap keluhan saya ini dapat pertimbangan pihak tuan/puan

19 09 2011
Lee Hin

assalamualaikum..,salam satu malaysia
macam mane cara nak dapat laptop percuma…?
saya pelajar dari UMP….
saya amat memerlukannye…
saya tergolong dalam golongan miskin…
so for further my study im really2 need that…?
saya harap pihak tuan dpt memberi respon secepat yang boleh….

8 10 2011
Muhammad Arif

Saya harap kerajaan Malaysia memberi sebuah laptop percuma kepada golongan perpendapatan rendah seperti saya….saya harap kerajaan prihatin tentang pemberian laptop percuma bagi golongan yang kurang mampu.

14 10 2011
mei

Mak dan ayah saya xda kerja.. tiap hari p memancing ikan d sungai untuk mcari lauk kami. Mak dan ayah terpaksa tanggung saya yg sekarang tgh ambil diploma dan adik saya masih blajar lagi dan sekarang dia baru darjah 3. Kmi hanya bergantung pada gaji Pencen bApa saya.. itu pun tak mencukupi. ayah pencen sebulan RM500 sja. apa nak d buat dgn RM500?? beli beras pun xcukup. mahu bayar yuran sekolah adik saya lagi. bagi blanja tiap hari lagi pada kmi. belum lagi nak bayar yuran untuk kolej saya.
sy pun tidak tahu lah amacm kerajaan skrg ni. org yg mampu, d beri biasiswa & barang2 keperluan secara percuma. yg kami ni?? yg dlm golongan miskin?? langsung tiada.. dari dlu lagi kmi mmg org susah. tpi ibu bapa sy berusaha mencari nafkah utk kmi adik bradik. ibu berkata pada saya hanya pelajaran sja yg mampu kmi bawa ke akhir hayat. xda harta lain yg mampu dia berikan pada kmi.

23 10 2011
muhammad iqhmal

assalammualaikom,,., sya nak tanya ?? macam mana untuk dapat borang netbook percuma itu??

2 12 2011
mr.mind

sabar dulu. ekonomi negara kita meleset skrg ni…
tgu mgundi dlu la..bru byk pruntukan

21 12 2011
ermie

how to get this 1 Malaysia notebook

23 12 2011
zikri

betul ke nak guna laptop tu untuk pelajaran…. Atau main game?

22 01 2012
olivia

Helo, nak tanya sikit?
Adakah murid yang mendapat 5A dalam UPSR mendapat computer riba percuma?

23 01 2012
Baire yani binti Ajong

saya mempunyai anak 2 lelaki dan seorang perempuan yang masih bersekolah menengah,sedangkan saya tidak punya cukup wang untuk belikan laptop kepada mereka,jadi saya mohon jasa baik pihak tuan/puan untuk mendapatkan bantuan laptop percuma dari kerajaan.bagaimanakah caranya untuk membuat permohonan itu.

23 01 2012
Baire yani binti Ajong

saya seorang ibu kepada 3 orang anak yang semuanya masih bersekolah menengah.saya tidak tahu bagaimanakah cara untuk memohon bantuan laptop dari kerajaan.saya mohon jasa baik pihak Tuan/Puan agar dapat membantu saya dalam hal ini,untuk pengetahuan pihak tuan,gaji saya kurang dari rm1200.no tel saya 0197245183.

27 01 2012
mohd ibrahim bin hj allapitchay

saya ayah kepada seorang pelajar yg mendapat 8A dlm pmr dan pangkat MUMTAZ(95.2%) dlm SMA telah mengisi borang notebook 1malaysia yg diberikan oleh pihak sekolah tapi tidak dapat bantuan.pendapatan isi rumah $700.anak 3orang masih bersekolah.

31 01 2012
myra

Assalamualiakum…
Saya betul2 inginkan laptop 1malaysia untuk kegunaan ..
lg pon adik2 masih bersekolah tapi tiada seorang pon yang dapat.
pendapatan bapa Rm 900.00..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: